日本百名城 一百之十四 055 千早城

造訪日期:2018.07.30

點去南海電鐵高野線、近鐵長野線河內長野站,或近鐵長野線富田林站,轉乘前往「金剛山ロープウェイ前」(即金剛山纜車站),於「金剛登山口」站落車,對面馬路不遠處為登山樓梯,至千早神社需時約二十分鐘。

入場費:

本人吸印位置:豆品店「金剛山麓まつまさ」

千早赤阪村網站分頁:http://www.chihayaakasaka.org/tourism/j_castle.html

講咗十三個城,除咗史前嘅吉野之里之外,全部都係安土桃山、江戶兩時代嘅產物。千早城就係少數鎌倉、室町時期嘅要塞。當時嘅城,已經超越咗中世嘅「集落」(百名城有宮城嘅多賀城),而進化成有「曲輪」呢樣嘢(即係分層,本丸、二之丸、三之丸等等),千早城亦係有去到四之丸加一個出丸共五個曲輪,加上係山城,易守難攻。戰國早期嘅城(百名城有高取、吉田群山、小谷等等)都是如此依山設計。至於一路我都以為係戰國已經開始蓬勃嘅天守,去完東北嘅根城後有所疑惑,今日執筆時查資料亦證實,天守呢樣嘢,雖然各地都開始有將「櫓」,即係城樓規模化,但真正叫到「天守」係由足利義昭時期已經開始,即係戰國嘅尾聲,日本人由源平爭霸起,經歷元弘、南北朝、應仁咁多代嘅戰亂,打咗咁耐仗,原來同普通人所想唔同,「城」係無「天守」呢個概念。

河內千破(千早)城圖。湊川神社藏。作者:十九・二十世紀畫家富岡鐵齋。

咁千早城起得咁防守城為咩呢?呢段歷史我仲係研究中唔熟,但大概係,當年後醍醐天皇要推翻鎌倉幕府,其中一個後世鼎鼎大名,響應嘅朋友叫楠木正成,咁原本都係劣勢眼見幕府軍都要嬴時,楠木正成靠守住千早城及附近嘅上赤坂、下赤坂城,成功以一千軍殺退幕府二萬五人,亦鼓勵咗全國倒幕,包括關東直接將幕府「執權」北條氏了結嘅新田義貞。(另一要員足利尊氏做咗將軍,殺晒楠木、新田,再眨堆後醍醐天皇去吉野,乃後話。)

千早城響守備最優勢之處就係依金剛山而見。如果淨係造訪千早城唔登金剛山就有啲可惜。而且有纜車,可以去到淨返一百米處輕登山(當然去完千早城再行成千級樓梯上山都係一個選擇),落山時繞經千早城亦屬唔錯。所以舊年七月尾熱死加時間都差唔多十二點,我係咁樣落山法,但因為主要介紹千早城,所以我會將順序調轉。

P7306801
巴士站對面就係登山口。

如果淨係上金剛山,另一邊吸名城印嘅豆品餐廳暨商店「金剛山麓まつまさ (Matsumasa)」隔離就係登山道,其實係徒體力,沿路係整備好晒全部十分好行嘅梯級,只要係有力水,登山無難度。至於我吸印,就係落山繞道過去。另外間舖仲有千早神社嘅朱印,但當時我無開始儲要貼嘅,所以作罷,下次登山補購。

P7306807
まつまさ正門
P7306812
まつまさ店內
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
當日事前買咗麵包飯團上山食,落山只感疲累所以食個出名嘅米布丁同要杯凍啡,反而無食豆製品。

鏡頭返返去登山口。如果要上山我諗真係都幾費力,我落都落咗十分鐘,上應該要二十分鐘了。去到四之丸,應該係成個城最廣闊嘅曲輪,而家有座應該不定期開放嘅千早茶屋(我諗直頭係唔開)。

P7306792
近四之丸石級。
P7306789
到達四之丸。
P7306790
四之丸。千早茶屋亦於此。
P7306783
另一邊,見到千早神社嘅鳥居。

繼續到三之丸可以見到一個石標誌,再上去就係千早神社。而我逆行時,就由山上去到楠公個仔個墓,之後有個牌寫住「千早城跡」,不過去到三之丸匯合點條路局部有啲險阻,而且同金剛登山道唔同,一個平日真係無人好似呢個香港人痴咗線去千早城,所以離開咗主幹道嘅登山道後都有驚驚地。千早神社則位於二之丸,當然呢啲地方好難有神職人員(之後上吉野奧千本金峯神社反而有,估佢唔到)。

P7306781
三之丸嘅石標誌。
P7306778
千早神社 (1)
P7306780.JPG
千早神社 (2)
P7306775
本丸我無搵到,但我睇返地圖呢個係佢南邊個休息亭。原來繞咗一邊。
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
呢張有少少濛,我就喺呢度鑽入去。

上面呢張圖,呢個出口有機會難搵,如果由千早城走又搵唔到啲路,又想上金剛山,三之丸另一邊(北邊,上山靠左)應該有路落去,但穩陣可能係返返山腳了。(諗到就攰。)如果呢度繼續上,將會路過相傳為楠木正成個三子,楠木正儀之墓。

P7306769.JPG
楠木正儀墓。

之後繼續上山,就可以到達金剛山頂(實際山頂係葛木山社內入唔到,所以抵達形式上嘅山頂廣場「國見城址」),可一覽古河內國一帶。山頂除咗好風景外,亦有一寺一社(轉法輪寺:搵唔到御朱印;葛木神社:真山頂喺神體內,另御朱印喺近廣場一帶之咖啡處旁)。

最後,可以行多大約半粒鐘緩緩落斜,行伏見峠,或者搭纜車落山,亦有宿泊設施「香楠莊」供人繼續縱橫附近群山。

P7306765.JPG
一直都係呢啲山路,我落山落咗四十分鐘先到千早城跡個牌,所以上山預返個半鐘可也。
P7306747.JPG
山頂廣場,設計對白:「嗱,嗰度關西機場呀!」
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
轉法輪寺
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
葛木神社,仲要行上一段路,所以,真係幾攰。
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
咖啡處,左邊就係葛木神社社務所。

 

 

 

 

發表留言